Sunday, January 24, 2010

Sarok

Tu awok sarok le tu kat hari Sukan
Yang awok (haghi ni aku gune awok sebage teman) selalu dengo sarok ni mase teman main bola dengan kekawan. Idak deme pecaye teman nyeko sebab deme nengok teman nyemedang main kat bawoh (fullback= pertahanan). Ate sesekali geram nengok bola tu teman bante naik kekadang dapat juge nyeko. Doh le deme kate sarok pulak. Bukan senang nok nyeko kene gune segale skil teman yang ade. Tambah le teman nyepak tak berape power jadi lagi le kene pake skil tinggi kan gitu.

Kat tempat lain jarang le teman dengo kate sarok tu walaupun teman rase tak saloh gune kerane maksudnye tak sengaje. Disebab awok gune dan dengo hanye dipadang ato gelanggang jadi kalo gune di tempat lain rase jangge le pulak. Itu bab nyeko bola kalo bab main takro pulak rope tu juge ijak deme pecaye teman melipat bola, ate rope tu juge teman nyemedang main tekong. Kalo setakat Puebsak teman ngange le nengok tapi kalo kat setakat pemain tak amato , boleh la. bile teman melipat bole gune gaye maniam deme kate ala sarok. Ce bayangkan bukan senang nok mengayekan bola dari sebelah sini petak nak masok ke sebelah sane petak dengan hanye membelakang (kan itu gaye maniam). Kalo lepahs tu kire orait le, kalo moh bedeshum masuknye itu kire bagus tu, bukan sarok tu.

Disini teman mengumumkan bahawe pasokan sepaktakro sekolah lain, mesti pikio 2, 3 kali kalo nak melawan sekolah teman taun ni. Pade hemat teman pasokan awok akan pegi ke separoh akhir sekurang-kurangnye. Make belatih le kekuat ago mengkome bejaye mengombin kan pasokan SMKSTAr, Manong. Kalo tak boleh gulung buat gulung jangan main sarok je. sebab teman doh tige per empat jalan dalam proses membentuk pasokan teman untuk mengecap kejuaraan buat kali kedua di MSSD Kuale Kangso. Sarok-sarok tak main haa. Konsep perjuangan kami SELAGI BOLA DI UDARA. Amacam ada barani ka (meminjam kata-kata Ustaz Halim SM King Edwad VII Tepen).

Ce tere gune sarok kat posisi lain. Macam ni. Teman tesarok langgo anak kobo tumpo, tepelantin sampe Kelebo sampe koyak jubo tepakse balut dengan gebo. Ato teman tersarok makan mase memole pose sunat hari tu. Doh deme hidang teman lupe, teman bante le mamam. Jangan nanti ade mamat sie di balun kate gini teman tesarok rogol mike, maaf le.

5 comments:

tajnur said...

Salam!
Teman kalor chelen dgn team kpg2 lain nymedang je menang! Tapi ada sekali tu chelen dgn budak2 India Estet! Handei mane ler deme main bola, tapi deme buleh menang sebab bila dah dekat2 kalah main bantei ketin. Ketin deme tu walopun kughuih meledin tapi kematu nak mampuih! Tak de nye mmg deme saghok, kalor kite bantei ketin deme pun apah pun idak...
p/s kalo saro = ambil curi

Ein MatRodi said...

salam..
kalo di tempat teman..saghuk tu maknenye keliru (melayu sarawak) tapi "ketin" tu kata dari tajnur..hehe maknanye baghang bawah oghang mpuan(iban)..

Sharouk said...
This comment has been removed by the author.
Sharouk said...

Kalo ikut EinMatRodi main ini buka kene ketin tapi ketin yang kene.

Hanz_Azdi said...

teman ingat takpe ler sarok pun. Ase kite boleh menang, boleh skor gol, bio hande mane pun 'striker' Perak ker Malaysia ker Brazil ker, sarok aje ler yob, janji team kite sokong menang...hehe