Tuesday, June 5, 2012

Cogok

                     Kalo tecogok kat rumah n rope ni kan best.....
Ce bayangkan , bukak pintu ade orang tecogok rapat kat pintu. Kan melompat tekejut maunye Kan. Ini pulak ade kes cekgu yang kena hanto kat satu tempat di pulo yang jauh dan susah nak sampe. Sampe kat sane bukak aje lemari nampak wajah menyeramkan tercogok je kat dalam lemari tu. Ce kome bayangkan.

Rasenye hari tu jugak awok kumbaih dari situ. Tapi masalahnye , tak boleh kumbaih dah sebab itu pengangkutan yang taerakhir hari tu. Jadi terpakse le semalamam memnghadap wajah tu kat situ dan besok baru boleh kumbaih. Tapi ade cekgu yang ceke, apoh tak hajap dek deme dengan semue tu. Tapi sape nakpeduli ngan kesah para normal tu kan.

Rasenye tecogok rope tu pun dah tak tahan. Tapi yang tercogok bab ni pun tak leh tahan jugak. Nunggu kawan ajak bejalan, di a boleh relaks je kat rumah belum siap ape ape . Jadi tepakse le tecogok dok kat bawoh rumah die, sesrang. Mun kalu mak die ajok ngeteh orait gak. Ni apoh puntak, Lagi tak ngasi punye anak beranak kan.

Dulu kalo kene gitu penuh le sumpah seranah awok kat deme. Tapi le ni mun kalu deme buat gitu awok nak ucap terima kasih. Sebab banyak he ropenye yang awok leh buat. Nak tau kene bagi sekupang baru leh cite he he.......

4 comments:

Angah said...

hahaha...dulu ada lelaki yg baru kematian isteri, tak dan berapa bulan udoh tercogok duduk bertangga kat rumah sorang janda ni, tak abih-abih ngajak janda tu kawen...adui teruk benor perangainye

Sharouk said...

Angah awok kesian kat lelaki tu, bagi le dia can he he

MOH KEMBARA said...

Salam Yob,
tercogok dgn tercongok sama dok?

Sharouk said...

Ijak le awok petiakan, rase macam beza kat anggota badan je. Kalo tercogok selruh badab kalo tercongok melibatkan kepala je. kot