Thursday, February 11, 2010

Tumpor


Rase nok tumpor hari ni, tapi awok teruskan aje ektivt biase tu. Pagi gi sekolah Manong balek nok selesekan beberape pekare. Pagi senam, bebudok tau aje awok nok pindah dan deme ingat awok doh pindoh make ijok le deme nok pake baju senam elok-elok. Deme pake sebab takut awok suruh deme dudok kat padang basah sampe sependa deme pun basah. Dan juge nulong Arizan buat padang untuk rejam lembing dan lempo cakera. Lepahs tu awok mengemaskinikan segala urusan kelas I Yakin dan menyerahkan kepade emak baru I Yakin Nor Azira. Kelas masok juge sambil memberi amanat akhir kepade deme. Pesan awok mudoh aje carilah kejayaan sepanjang kehidupan sampe le tumpor.

Sambil tu awok merait segale buku yang belum di rait. Yo deme dapat buku awok yang doh rait semue. Tapi yang awok beri latihan akhir tu awok tak kutip le , tu awok bgi buah tangan kat Cikgu Rudina yang bake menggantikan awok di kelahs tu. Habihs kelahs awok kene pegi mesyuarat pulok. Habihs mesyuarat awok mengemaskan beberape barang awok lagi. Pukoi 4 lebih bebudak takero datang. Memole deme main punye le awok geram macam nak tumpor mainnye. Nasib baik sebelum balik baguh le pulak deme main. Kalo rope tu main mau deme Johan MSSD Kuala Kangsar taun ni, Insyallah. Sekali lagi awok melaungkan amaran kepade sekolah lain daerah Kuale Kangso ago bersedie kalo tak balun dek SMKSTAr aje taun ni.

Balik romah tengok anok terus sego rase badan, heran beno awok. Main dengan anok kejap yang di dalam gambo tu. Mak nye mawok jalan awok pegi mamam nasik moh 2 pinggan gule tochu. Lepahs tu awok mandi dan tengok TV jap sambe jage anok sebab moknye ke kede meli barang sikit (nak buat dadih kate dek deme). Balik je moknye awok terus je nganto ayo penapis pelanggan isteri awok nok 3 botol RM5. Lepahs tu terus pegi main badminton kat SR Cina kat tengoh pekan Kuale sampe pukoi 10.45 malam. Main tanpe henti nasib baik tak tumpor. Lepahs tu dan lagi pegi balun roti cane Kak Bitah (bekahs isteri sepupu awok yang kat KG. Rambe 7) dekat ngan Rumoh Sakit. Balik dan lagi awok posting kat blog ni ce tengok mase kat posting awok ni.
Harap-harap malam ni awok tak tumpor lagi sebab anok kecik lagi sian deme tak be bapak pulak nanti.