Tuesday, February 23, 2010

Goyor

Kot mau sejuk sikit nengok kan ais tu.
Kalo buat kate lawan die bagi goyor ialah tak ngomben. Bukan senang nak di ingat jike tak jumpe kekawan lame. Bile nengo kan deme ngebang baru jumpe perkatean baru tu, kalo tak terkulat juge awok nok posting loghat yang baru. Mun kawon awok kate ade deme dapat senare panjang loghat Perak. Ade deme janji nak bagi kat awok, tapi deme lupe le tu. Ini awok nak bagi pantun 2 kerat kat deme.

Mandi bercebok tepi tembok
Deme sebok awok pun sebok.

Lepahs demam ni jalan pun rase goyor, terase beno doh makin tue, mau taknye lagi dua taun umo dah masuk perkataan separuh abad. Tapi semue tu baguih nok bagi peingat kat kite ye tak. Oii kite kan hidup nok menongkat langit, bebile je orang kambuhs kite kat kobu, hai Ya Allah. Ngelihkan iman nyemedang je goyornye, mane rope nok ngadap Allah SWT entah. Mane pulak ropenye nak nyawab soalan mungkar nangkir kat kubo. Harap ape yang kite buat ini mendapat Mardatillah, Insyallah. Kekadang bile nengok balik ape kite buat sehari-hari tu goyor rasenye nak ngadap Allah SWT. Bile gebang dengan kekawan asyikk kuk kik kuk kik, mane tak mati hati. Ya Allah jangan le ko matikan hati aku setelah ko hidupkan hati aku Ya Allah. Berilah ako peluang untuk sentiase beringat akan hidup sesudah mati dalam ape jue yang aku buat Ya Allah.Kuatkan hati ku jangan bio hatiku goyor dalam melihat kebenaran sebage kebenaran.

Bile ngadap cuace panahs ni , bayangkan pulak kale ngadap api nerake. Yang ini pun goyor ngadapnye, ape tah lagi nok ngadap api nerake. Kuale baru mencatatkan 36* Celcius dah rase reben teben badan nahankan angat pijonye tu. Memoge bala Allah ini berlalu dengan berlalunye pembuat maksiat yang memalitkan dosenye kat tempat kite. Harap aje tak gune, mengkale kite jumpe moh le kite pakat tego di kawasan yang kite mampu. Ini pun kire ikhtio juge. Memoge para ulamak dan umarak dapat berganding bahu dalam mengimarahkan islam ke tempat yang hak, kerana itu akan mendatang berkah kepade kite semue Insyallah.

3 comments:

PakNgahYobKider said...

ate mane ijok goyor...gamoknye mike melibah tekero aje pagi petang gamoknye. Udoh deme bekehendok mike ghope itu...mane nok muatnye. ghope teman ni melibah juge tapi ngan paghang nyuci pokok getoh sambei ngutip sekeghap. Dauin pun udoh meloghoh...susu udoh cayo keghin...
ate mike udoh keghin juge ke mode nok nuleh labun peghoknye..iye le tengoh paneh nehen ni. tu pake yang nehen tu pulok.

Sharouk said...

Nehen, awok tak ponoh dengo ape pulak maknenye. ish kanje awok ni tolong bagi tau maknenye ahs.

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,ut聊天室,情色遊戲,情色a片,情色網