Thursday, February 25, 2010

Lugu : update 27 Feb.2010

Kobo tu lagi melugu kan
Posting nyemedang dengan keadaan kesihatan tak berape nak elok ni lugu juge. Sudahnya kemaren awok up date terengkahs yang awok ponah up date. Doh 2 kali demam yang awok rase lemah bebadan lepahs demam dan makan pun tak selere. Ape pase gamoknye yak. Doh makin berumo makin gitu ke, ato Allah peringat mike tu doh dekat doh jangan memain sesangat hidup ni kot. Semangat je yang buat awok sanggup posting walaupun lugu tu kuat nyerang rase.

Yang susoh tengoh ni semua orang kuat lugunye terutama bab mamam. Tak ade yang menyelerakan tengoh ni. Kot di makan pun ase boleh hidup je. Cube juge balun satey tadi, tak juge mau. Rame tengah kene penyakit lugu nok makan ni, sebab cuace kate deme. Tapi bale dari Allah pun ye juge kan, ate Allah tariknye sikit nikmat makan. Nasib lagi masih boleh mamam , mun lantaknye langsung tak larat mamam kan lagi naye tu. Anok-anok ade balik dari asrama jadi tepakse juge memasak ikut selere deme, kale tok kesian kat deme asyek mamam makcik dan pakcik dewan makan asrama je le. Tapi menu bebudak asrama sekarang ni okey jugak berbanding asrama dedulu dengan tak ade kualiti dan tak jage kebersihannye, Memang lugu makan kat asrama dedulu, tapi mun sepinggan tu habihs juge. Kalo tak ape ke henye nok mamam. Kite bukan anok orang kaye boleh mamam merate-rate.

Kat hati awok ni ade sikit persaan lugu berade dalam pendidikan tengoh ni. Entah pase ape rope tu aku pun tak tau. Pase selame ni awok ade je semangat nok mendidik anok bangse dan agame. Tetibe je pindah kat SMK Bukit Mercu ni rase macam tu. Gamoknye fasa penyesuaian dan elok pulak tak berape sehat ni kot tuu yang datang lugu yang amat ni. Tak ponoh awok rase selugu itu. Harap-harap awok pulih dari rase lugu tu. Ato awok patut kene pegi temahs kot kat memane supaye semangat awok muncok balik. Awok arap itu sementare je, mu kale lelame gitu naye le awok.

Lugu = jemu

2 comments:

Hanz_Azdi said...

sabo aje le chor...ate udoh sakit-2 adan, demam, rope tu le. Lugu le libang libu le semuenye ade.

Sharouk said...

Tunsabo le tu kalo tak naye awok