Monday, February 8, 2010

Senayan

Orang Putih kate Black Monday. Orang malahs aje rope tu, orang putih kan rajin sangat malahs lagi dari kite. Sampe hari Senayan pun kate Black Monday. Kite mane ade rope tu bahkan kita lantik hari Jumaat sebage penghulu bagi segale hari.

Minggu lepahs doh ade angin berkabo kat awok yang awok ditukokan ke sekolah lain. Ijak le awok nok berape pecaye kalo moh dengo angin je bekabo. Alih-alih hari Senayan pagi di kantin ni bekahs anok murid awok Cikgu Azam dari Felda Lasoh kabo doh ade soghat doh sampe. Tak ade le awok bingkah bangun awok nyadin je, tapi dalam hati tertanye-tanye le juge. Al maklum le memulekan sejaroh hidup baru. Lepahs mamam kat kantin awok naik atahs dulu sebab nok ke kelahs doh. Lepahs tu baru ke pejabat nak ngelih sorat tu. Faiz nampok awok terus je Ha cek egu ade sorat. Bile awok nginte sorat tu soh le awok kene pindoh ke SMK Bukit Mercu. jadi le awok geng Mercuan pule besok kalo ade nyawe lagi le.

Bile dapat je sorat tu hari senayan ni menjadi hari tak bermaye bagi awok sebab awok doh jatoh cinte kat SMKSTAr Manong. Doh mole rase selese kat situ tetibe nok kene pindoh le pulak, ish. dengan kengkawan pun kamcing belake. Tak ponoh le awok cari masalah, bahkan sedapat awok bantu awok bantu ikut kemampuan awok. Awok dapatkan nasihat Cek egu Zuhairi (Penolong Kanan Pentadbiran). Die mengesyokan awok melapor diri esok di SEMBEM dan mintak kat Pengetue beberape hari balik kat Manong untuk menyelesekan beberape pekare.

Buat kekawan awok mintok maaf sepanjang awok kat sane kot ade tekaso bahase. Juge terima kasih kerane mengizinkan awok menyesuekan diri dengan selese kat sane. Doakan awok ago boleh mengikut arus ditempat baru. Semoge semua berbahagie dengan ape yang kite semua nikmati bersame. Kale ade mase lapang singgoh le kat romah awok bile pegi meli barang kat Sri Kawan ke kat Prima Smart ke ato telajok ke Kolej Islam (KISDAR) ke. Kabo awe kalo nok datang, boleh awok hidang ayo nyangat Melo ke, Tongkat Ali ke, Kacip Fatimah ke. Kalo Roshita suroh awok nenen ayo Kopi Jande je. Yo sesehat belake kalo doh minum segale ayo yang power tu.Insyallah. Lepahs Senayan esok Thalatha le pulak.

7 comments:

Hanz_Azdi said...

hehehe...besok besok ke hari Senayan depan ni kite main sepak takero yek?

sharouk said...

Main kat mane ce kabo kat teman kalo kat talang lagi awok gemo , bagi tau yak.Bebeno ah, sonok juge main kat merate alam.

Mamamat said...

Salam tuan
Tahniah mike rapat ke kuale. Dari Tajul Ariffin mike ke Bukit Merchu sebagai cek egu. Teman pulak peghonah dari Tajul Ariffin ke Bukit Merchu sebagai murid. Kira samaler kite

sharouk said...

Kebetulan tu , jarang le teman dapat lalu lagi kat kg mike Lempor tu

MakCikPah said...

CekOk SMBM tu sekolah lame keme dulu, ataih bukit siap ada angin sepoi2 bahase lagi, mase keme duk kat asputri time tak ade ayo mengeret keme cari mak angkat kat kg bendang panjang mandi ayo telage jiruih ateh pale sejuk je ayo nye

PakNgahYobKider said...

aje ghope itu le che egu skoloh...udoh sampe taim kena tuko le atopun ditukokan. Gamoknye mike ni oghang penting...gemo oghang atah pada mike. Mengkalu jadi che egu pokok getoh yg nogheh rope teman ni payoh le nok tuko. Kalu tuan kebunnye udoh ngalo haaa...tepakse le caghi guru beso(tuan kebun) baghu. kalu ijok tak beghasap le dapor..mau kebulor hanjin jadinye....

Sharouk said...

Makcik Pah ni Pa kah, Ogykah ato Ely kah.
PNYK banyok le buat duit kali ni dengo kabo RM5 sekilo getah.