Thursday, December 24, 2009

Lecah ..... e pepet

Patut tuko Kuala Lumpur kepade Kuala Lecah. Pase orang kuale pangge lumpo tu lecah. Sekarang susoh nok jumpe lecah doh. Mane nok jumpe lecah, ate semua jalan doh beretar semuenye (kat daerah awok le). Bagus Samy Vellu buat koje kat Perak yang aku perasan le. Kome yang nyokong PR jangan le maroh aku. Aku rase aku ngabo yang beno, bagus Samy Vellu buat jalan kat Perak. Ate malu le die, sebab die dudok kat Perak, kalo jalan tak elok ape ke he nye. Tapi yang awok dengo kalo kat Saboh Serawak tu banyok le lagi tempat lecahnye. kalo nengok video kengkawan kat Saboh dan Serawok tu, kite kene tabik deme sebab mampu bertugas di situ atas dasar menurut perintah. tapi ade juge yang engkar perintahkan, lepas tu main kabel tak ade le kene ngajo sane. Awok teringin nok ngajo sane walopun lecah, sebab itu perkare biase bagi awok.

Ate kat kampong dedulu era 70 an mane ade jalan tar kat kampong awok. Bile pegi sekolah tu kekadang merandok lecah le awok dengan kekawan. Moh dibuatnye hujan mahu banjir jalan, lecah tak heran le. Bukan kume yang pake kasut, kasut yang pake kume. Sudahnye, merase juge nere kasut getah semue. Kasut ni kalo musim hujan begune bebeno, sampe sekolah kalo koto lap balik elok le die keringnye. Kasut ni ade jase kat awok mase naik Gunung Bubu dah 2 kali dah, pake kasut ni le. Kasut ni merandok yang basah atao lecah tak heran. Lepas randok, sampe kat kem kasi jemo ato diang sikit kat api elok le , tapi jangan diang dedekat nanti cayo kasut tu.

Mase main bole dengan kekawan pun awok bante kasut tu, mase main lawan 11 le. Pase awok pake kasut tu awok nak protes pasokan Mesia yang mase tu main tak meyakinkan awok. Tapi walopun menang doh awok masih akan pake kasut tu kerana baru sekali menang belum le meyakinkan awok. Kalo deme kalah balik lepahs ni baek suroh deme main bola kat lecah, kot moh mau pande sikit. Awok syorkan bebeno ni. Ni asyik belatih kat padang bole je, boring. Awok teringat geng awok yang ponah jadi Johan Belia daerah Kuala Kangsar tahun 80 dulu. geng awok main meredang-redang. Kekadang kat laman orang, kekadang kat bawaoh umah orang, kekadang kat sunge perak atahs pasho. Kekadang kat bendang, kan lecah kawasan tu. tapi nyadin je, tak ade pulak sakit kulit ke ape. Main le merate.rate tak jemu, skill ade tamboh kan. Okey.

2 comments:

Hanz_Azdi said...

hahaha, Kolumpo kalo mike tuko name dier ke Kole Lecah, habeh ler, takde glamer doh. Takde sape sior nak jln jln ke Kole Lecah...hehe

ate ye juge, teman teringat taim bebudak dedulu, main bola lepas ujan lebat tu, dah rupe main lecah. Basah ghuyop, lenjun tu bese ler kan?..tapi kalo dah baju, seluo koto sebab main lecah, siap ler, kene piat telinge, atau besit ngan tali pinggang. adoii..buaeh bebeno teman dedulu..hehe..nasib teman bukan anak murid cikgu...hehe..takut.. cikgu tentu balun teman dlm kelas.

sharouk said...

Haz Azdi awok rajin juga koje membalun bebudok ni, nasib le mike.