Wednesday, December 9, 2009

Jerombab


Paling kiteme tak suke bile jerombab. Ate kalo doh jerombab mesti sakit bebadan kite tang mane yang kene bende yang kite jerombab tu. nmenariknye seme orang ponah jerombab. Dari sekecik kecik jerombab sampe le sebeso-beso jerombab. Jerombab ni jatuh yang buruk gayenye. Kalo cantik gaye jatuhnye kite sebut jatuh je.


Bab jerombab ni kalo kite pikio sejak kecik doh kite jerombab. Cube ingat balik (mampuhs kite takkan ingat punye)mase kecik mase memole belajo bejalan, kejap-kejab jerombab. Memole baru nak bangun dah jerombab. Dah bangun tu pulak baru melangkoh dah jerombab. Kalo dah melangkoh tu pulak baru nak tuko gear due dah jerombab. kan nyemedang je jerombab tu.


Itu mase kecik, doh mole nok beso sikit belajo pulak besika, jerombab lagi. kalo setakat jerombab boleh tahan lagi, tapi awok le yang awok tak tahan tu bile mase nok jerombab tu terentak anu kat galang besika, punye le senak. Dah makin beso lagi, mole pulak nak terai memanjat. Yang ini orang tepilih je le merase jerombab. Tapi adik beradik lelaki merase le jerombab ni. Adik awok jerombab pokok manggis sampe sekarang redat kat pinggangnye. Awok dah kawin merase jerombab dari pokok langsat. Sejam jugak susoh bernafar, nasib tak kolu. Dah beso berduit pulak merase pulak jerombab motor, awok le tu, mau 10 ari kat spital.


Jadi jejage le jangan jerombab.

3 comments:

Anonymous said...

Salam..
teman cadang kan takyah la miker pasang lagu2 kat en3 miker. getik beno teman dengo nyer. (tapi kalo miker raser nak letak juger teman nak watcamner, romoh miker, yerdok?
jenuh teman off kan speaker kalu teman bukok en3 miker. kanje dibuat nyer kalo boss teman lalu.. haha

--apam--

Sharouk said...

O pake comp offis ye. Ok awok lame doh nak off lupe nyemedang malam ni juge awok off demi kekawan.

Hanz_Azdi said...

ate name pun jerombab mesti ler sakit...dah jatuh tu, kalau nasib baik memang ler tak sakit ape-ape..silap-silap leh patah kaki ler...paling kurang pun mesti sakit hati jugak ler...pasei jenuh pikior ape ker heinya, tak tau sebab musabab, tak semena-mena, jatuh,& tu yg tak puas ati tu...hehehe..beringat ler, berati-ati d jln raye.