Monday, March 8, 2010

Ngunyap

Puahs ngunyap rope ni
Kalo tak ngunyap sari memang tak sah kite ni. Mun bulan pose je ade renti ngunyap, itu pun belah siang je, mun malam je tak renti le ngunyap macam kambeng (awok kan ngate , awok ngabo je). Tak caye ce ngelih kambeng, sepanjong ayo kite ngelih denye mesti tengoh ngunyap. Tak caye lagi gi kat kandang kalo tuan kambeng buboh dedaun dalam reban kambingnye soh tentu kite nampok denye ngunyap punye.

Kalo kite nengok The Biggest Loser ((TBL), bile ngelihkan sejaroh hidup para peserta TBL tu tentu dedulunye hampir tak renti ngunyap. Ate koje bagi nikmat tentu le susoh nok renti ngunyap. Koman-koman kite tentu ngunyap lebih dari 3 kali sehari. Bangun pagi sebelum koje kite ngunyap. Kalo ikut orang barat kate sarap pagi tu King. Bile masok tengohari ngunyap lagi dan deme orang barat kata Queen dan lahs sekali ngunyap beloh malam yang denye orang barat kata Prime Minister pulak. Orang kite kate makan beloh malam ni buat syarat nak angkat gebo je. Tapi ade pulak pendapat belah malam kene ngunyap banyak sikit, sebab masenye sebelum ngunyap pagi lambat lagi.

Bagi orang diet, deme kabo jangan rajin ngunyap, tapi ade pulak kate ngunyap banyak tak ape ase terkawe menunye. Entoh memacam rope care nok kawe berat badan @diet. Tapi awok rase lain orang lain care kawe berat badannye. Ade yang rope ni ade yang rope tu. janji jangan badan bera dan penyakit pun datang. Jangan sampe doh tak larat ngunyap dah le. Itu doh kire malaikat maut dah bagi warning kot. Tapi awok aje gemo ngunyap yang bini awok masak je. Mun taim denye malahs, lantoknye dibeli ish, tak berape selere nok ngunyap. Dulu mase mole kawin die masak tak berape le. Tapi kan awok suami misali, awok ajo denye masak sampe le la ni pande denye masak. Gemo le awok ngunyap bile denye masak. Memole dulu bile masak koi badak (awok pangge koi bom je) ish kering lesyo je rasenye. Lepahs awok ajo denye , wow Husin Lempoyang pun tekezut wo.

5 comments:

tinuj said...

ater yop,

Terlampo sangat ngunyap boleh ke nguap dengan tujuan nak ngangkat gebo.Dalam gebo usah le ngunyap kesian kat denye di sebelah

Sharouk said...

Ngangkat gebo ni cerite belah pagi bukan cerite nak mole kan malam dengan denye sebelah.

zainab said...

salam yop,
Antara ngunyap,nguap dan nungap mane yang ada umph..

Sharouk said...

Ngunyap ada umph bila lapo
Nguapa ada umph bile ngantok
Nungap ade umph bile sampe klimaksnye

Hanz_Azdi said...

Hah! Nungap tu ape ke bendenye pulok? Nangut ke? Kot rope oghrang nongkat dagu yek? hehe

Takpe le yg kadap ni teman tawu sendiri le kot...insyaAllah.

hehe