Saturday, May 29, 2010

Terkolap, terpelecok (yang last je e taling)


Dedua tu same je maksudnye. Iaitu same dengan posting awok yang sebelumnye iaitu terpeleot. Cume bezanye terpeleot tu masih belum terkehel ato tergeliat. Akan tetapi kalo dah terkolap atao terpelecok tu memang le sah dah tergeliat. Ni kalo pergi ruangan komen di bawah tajuk posting terpeleot, ada beberape rakan memberi komen tentang terpeleot khasnye Hanz Azdi dan Dropshot.


Terkolap tu kalo ade yang tak ponah merase , memang le firaun betui le. Gamaknye le pase firaun je yang tak ponah sakit kecuali ketike janggutnye di tarik oleh Nabi Musa ketike kecik. Jadi awok kan ngate kome firaun, awok ngesahkan ( bace e taling) aje. Tapi terkolap bagi yang lasak ni apoh tak hajap dek deme. Kalo setakat terkolap sikit tu kalo petang ini terkolap , petang esok denye maen walo pun masih dengkut. Kan ape awok pun ponah gitu, torek le mak marah, tapi maen juge. Sudahnye ha maen, maen, yo sampe patah kaki tu. Dah sebut patah tu awok rehat le sari kot beno patah karang. Ate tu mak doa tu, riso awok kalo mak dah doa macam tu.


Selalunye mase maen bola le selalu jadi terkolap ni. Tapi memang le gitu kale kite ni tere sangat maen bola memang orang gemo beno ketin kaki kite. Orang tere ni nyemedang je terkolap nye. Ate awok teringat mase maen bola dedulu, awok maen pertahanan . Prinsip awok sebagai pemaen pertahanan ialah kalo bola lepahs pemaennye tak lepahs , sebab awok last man. Yang herannye mase bante orang tak ade le pulak kite terkolap, tapi kalo orang bante kite nyemedang je terkolap. Tapi dulu, mun sampe terkolap pun ijak le deme gaduh, elok je pakat nye maen. Tapi moh berentap dengan pasokan laen, pantang cuit sikit. Tambah dulu kalo berentap dengan pasokan Rancak Bertemu (pasokan Kota Lama Kanan).

2 comments:

Hanz_Azdi said...

hehe..piraun idak tekolap...harus le kot...teman main ape sukan kalo tak tekolap memang tak sah...karang main badminton lasak sikit lompat-2 tekinje kinje udoh tepeleot, salah urat...balik urut kaki..dah elok sikit main balik...buahh le katakan..hehe.

Awok dedulu main bola dah macam Messi pun ade tapi sebab awok udoh rabun teruk bebeno, tak boleh le main bola...mane idaknye, bukan tak nampak bolanye tapi asik langgo orang & tiang gol. mane tak tekolap kaki. Tau le dedulu mane ada spotlight ate main bola selagi tak gelap tak balik rumah gitu le.

hehe

tajnur said...

Assalamualaikum Yop Sharouk!
Kalor terkolap dan terpelecok haghuih le kena ngurut, mun idak bentan le gamoknye termasuk kelenjor kat celah peha! Tapi kalor dah tergeliat dan menggeliat nak ngurut macamana ye?