Wednesday, June 2, 2010

Mate (e pepet)

Macam bunyi Matematik pulak dah. Nyemedang mintak maaf pade pelawat. Awok tak ngabo pase tak taukan kompilaksinye. Pade 31 hb Mei hari tu awok pi ke Tepen ,ergi korek mate lepahs tu tam pe balek mate. Awok cakap korek pase ape yang awok nampok mase denye operated mate awok tu tu le yang denye buat.

Sampe ke klinik Oftalmologi (mate le tu) awok terus beri kad temujanji. Tunggu kejap lepahs tu deme suruh test mate kat bilik 5 (sape sampe kat kliniki tu tau le bilik 5 tu ).Awok test sampe tang yang bawoh sekali tak lepahs. Lepahs tu tunggu kejap, last sekali Jururawat Mastura namenye orang Kedah (Sik) ngiring awok sampe kat dewan pembedahan. Di situ awok tunggu sampe kene pangge masok. Deme suroh nyalin baju, pade awok baju tu rase seksi dan kite yang tebiase jage aurat rase tak selese le. Dah ssiap make awok di bawok masok ke dalam dewan pembedahan. Terus suruh baring kat meja pembedahan. Awok tunggu juge denye cucok ubat ius ijak juge. Yang ade denye ngalekan tiub getah ke muke awok yang anginnye rase sejuk nyaman je. Ijak awok betanye lak, awok dok dediam je. Tapi yang awok rase le sameade oksigen ato ubat penenang.


Lepahs tu di sokopnye muke awok dengan kaen, tingge mate kanan je yang terbongeh. Lepahs tu disokopnye juge mate kanan dan ditoreh bagi elok-elok tang mate je di bukak. Rase ngeri mole le datang , tapi awok cekekan aje hati. ikut ngeri tu aje le. Mole le denye cekangkan mate awok dengan besi kot supaye kelopak mate tak nguit. Lepahs tu denye tuang ape bende ayo nye entah, sejuk le rase mate (ate dah kat bilik air cond ye tak).Doktor pakar bedah tu suruh le awok nyelin kanan denye nak ngerat selaput kat mate kiri. Nampak le gunting tu ngale kat mate awok lantas di keratnye bahagian selaput mate belah kiri. Lepas tu tonyohnye dengan kapas ngelapkan darhnye, ate nampak merah je kapahs tu mase deme lepahs menonyoh kat bahagian yang di gunting. Gitu le berulangkali sampe deme rase dah hab ihs le selaput mate tu di buang dek deme. Care nye macam awok rase mate dikorek le (ato lebih maneh di kate di kikih.


Dah habih dikikih, mole de denye nak menampe mate yang kene kikih tadi. Terse deney meletakkan satu lapisan kornea mate kot. Yang tu okey le. Yang aku lagi ngeri dan ngilu tu bile denye nak menjahit lapisan tu kat mate awok. Sampe tahap jahit tu awok dah letih menahan ngilu. Jadi kalo peringkat awe, nafas awok sesekali kaso menghembuskannye. Tapi bile dah letih ni mole le tahap ngerang kecik. Naseb baek le kejap juge awok ngerang kecil tu.. Bile dah selese awok pun disuruh bangun dan terus di suruh nyalin baju. Aik senang bebeno gayenye. Bunyi semudah itu le tapi nahan perasaan tu pus semangat. Tak le sakit pembedahan ni cume orang Perak kate rase seronyo nye yang tak lalu tu.


Awok sendiri je ambik ubat lepas tu awok ajok deme balik terus je le sebab keletihan menahan persaan yang amat sangat. Esoknye pergi jumpe lagi doktor kebetulan jumpe Cikgu Azhar pun check mate juge ade masalah Glaukoma dan terjumpe Encik Zaharudin juge check mate masalah katarak kalo tak silap. Bile jumpe jumpe doktor mun dibaginye cuti 2 minggu. Naseb bek mase Peperiksaan dan mase cuti jadi tak le ganggu belajo bebudak tu. Tapi terganggu le latih bebudak dalam PLD Takraw tu. Satu pengalaman tu dan ade sebelah lagi mate nak kene buang selaputnye. Biolah dulu ngeri beno rasenye.

3 comments:

Hanz_Azdi said...

Le ape ke heinye mate cek egu tu?? Sabo aje le.. udoh sakit nak buat camne yek? InsyaAllah cek egu teman doakan lerahs le baik tak lame lagi. Dugaan le tu drp Allah Pencipta semue kite. Bawak banyok berehat le & jangan ngadap skrin PC lelame kang pedeh pulok mate tu.

Permata Hijrah ke ape namenye ubat mate tu..kene cube le kot yer cek egu?

Sharouk said...

Terima kasih Hanz Azdi oi, ngadap juge kekejap lelame tak larat le pulak. Mate sebelah nak tere ubat lain le pulak. Kan ape nak rase pengalaman kene bedah mate. Kan senang nak dapat.

lin said...

性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,ut聊天室