Sunday, October 18, 2009

Lenge (e pepet dulu baru e taling)

Tengoh lenge le tu, baghu tughundaghi Gunung Bubu , kat Sunge Sejuk.
Lenge ni adik beghadik lehe (posting semalam). Awok teringat mase belajo kat sekolah dulu ade di ajo gas lengai (popular pangge gas nadir, ade juge dipangel gas adi) . Awok notakan gas itu dengan X KHAN X untuk Xenon, K untuk Kripton, H untuk Helium, A untuk Argon dan N untuk Neon. Sebelum belajo gune nota ni awok banyok lenge ngajo deme, asyik rujuk buku aje. Pase awok bukan guru option sains. Sejak awok gune nota jenis tu, tak ade le lenge banyok beno macam dulu.

Bab lenge ni awok jadi lain macam lepahs kene demam ala HINI. Oghang ghomah awok pun heghan ape pase le laki aku ni, banyok beno lengenye. Mane taknye dedulu awok jadi lenge bile awok jatoh motor yang tobek kepale berjahit tu. Tapi lepahs kene demam ni makin kuat lenge dan awok ghase macam beghuboh sikit peghange awok. Kalo dedulu awok tak lansang sangat. Tapi le ni sikit punye he awok balun je. Mise nye mase Kelab Guru nok lawan bola dengan RMM di SMK Bukit Mercu. Pak Guard dan chek egu kat situ ghase nye , macam tak beghi aje geng kami masok. Last-last awok basekan sikit, bukan le kaso cume awok kate

Ghase macam teghalo je kume ni, awok kate

Ijok le katenye kume cume ngabo je kate dek che egu tu

Pulok doh kate awok dalam hati. awok kate

Ini bab lenge juge ni, baghu ari nak terai quotes ni, selame ni apoh tak hajab je tu pase bab cakap pun tak berquotes dalam blog awok ni. Beti ke ijak entah, lepahs publish nanti tau le. Saloh tak ape, lain kali awok nerai lagi yak.



2 comments:

eja said...

hei mok lawa beno poss nye kat atas batu tu...

Radin Sharma said...

Tu yengoh letih bebeno tu, anok nagkap gambo puntak peghasan.