Wednesday, October 20, 2010

Lagut

Lagut yang berdisiplin.
Kalo dah ngadap internet ajenye lagut dibuatnye. Yang ade blog selalu nyebokkan dirinye update blognye memasing. Tu nak layan fesbuk lagi, email lagi. Sambel buat semua tu layan lak lagu hit memasing mau sampe pagi kalo tak ade tanggongjawab terhadap tugahs. Tu le punye lagut, tapi satu saje bio pun lagut , yo ade hadnye. jangan dibalun aje lagut tu. Macam awok kalo layan fesbuk setakat layan tanda merah sampe habis sementare tu kalo ade chat ...layannn. Habis merah kim Hepi Besday. lepahs tu mebholoh le. Tentu mengkome tanye , ape pase layan tenet lewat malam. Ate waktu laen anak yg ade kat umah tu layan. Syif le kan.

Tapi layan tenet jangan lak lagut minum ke mamam ke. Tengah-tengah minum tekerap ayo kat PC kan naye habehs PC kite kan. Mun lagut mamam pun kekodak nye beterabo kat lelubang PC tu kan cepat merosakkan dengan virus luarannye, belum lagi virus dalamannye. Jenoh le nak merepe PC yang dah mole rosak tu. Pase dek lagut tadi.

Kalu lagut zikio ke kan bagus, tapi ajenye tak mandang koje tu yak. Kalo rajin zikio kan ke cuci sikit hati kite yag sering dilande kekotoran dalam menempoh kehidupan ni. Ate masang TV lagut nengok siaran hindustannye. Dah le lagut nengok deme gelek kulu kelo darat ke baroh. Lagut pulak nengok deme nuko seknike baju dari satu kala ke satu kala. Sudahnye tak jadi koje dibuatnye kite. Jenoh le ngumpoi dose. Itu kalo dah kene jadi pengikut siaran besiri macam Rosalinda ke, Nur Kasih ke, Doraemon ke, Dragon ball ke lagi le kuat pelagutnye siap heboh satu mesia lagi.

Kalo student lagut belajo kan baguhs, ini tak banyak bende laen dilagutnye. Sudahnye bile banyok tertingge dah rase bosan layan belajo. Dah bosan layan belajo mule le cari pelagut laen. Kalo tak terbimbing mole le cari pelagut yang salah. Kalo cari pelagut yang baek punye kan baguhs. Setan aje gemo le kite lagut yang tak elok kan. Jenoh le nak menerajang setan dan menepihs kiri kanan setan yang menjerobe.

Lagut = asyik, leka, lehe, lalai, ralit.

8 comments:

Mamamat said...

Tetiba teman lagut pulak di sini .. kiak sane kiak sini
Tak tahule ape yang teman caghi di belog mike ni

Zuhairi Manong said...

Tengah deme lagut mace fesbuk, rupe-rupenya puan pengetua lagut nenguk ape yang deme buat... Tu le jangan mace fesbuk kat sekolah, kat ghumah lantak le...

DKosongLapan said...

Salam Chor....awok lagut mace entri mike....... tetibe terkene batang idong sendighi le pulakkk....adoiii

tinuj said...

Yop,
Kalo mike nak keme lagut kat blog mike kene tulih pepanjang tapi lugu nak nagbihkannye pulak.

a.samad jaafar said...

Memang lagut bebeno ngan blog nih...ape le baatan nye yak..

sharouk said...

Mamamat: Cari je ape yang patut.
Tn Hj.Zuhairi Manong: Kat sekolah lepulak deme beria mace fesbuk.
D08: Awek sebenonye mesan kat diri awok sendiri, yo tak lagut.
Tinuj: Dah gune e mail mike bagi tu. Awok ngenangkan awok tak suke mace pepanjang, tu yang ketot je.
a.samad jaafar; Yo deme lagut jangan lehe dah le kan.

Hanz Newman said...

Lagut ke la-ngut?

lehe, ralit & 'sekufu' dengannye.

sharouk said...

Hanz Newman: Mun kalu langut, itu nengok ke atahs tu .