Saturday, August 15, 2009

Apoh tak hajab

(Dedua adik ipo aku, Yati baju ijo dan Ju baju meghah)
Bile aku tulih ato sebut je tajuk kat ataih tu tentu awok ingat kat adik ipo awok Yatie. Die ni minat beno ngune kate apoh tak hajab tu. Realitinye bile aku usik balik bedeahnye je, tak te apoh tak hajabnye kan.

Tapi bile aku buat apoh tak hajab memang deme hangat beno kat awok. sampe bini aku pun maghah kat aku bile aku buat perange apoh tak hajab tu. Tapi die tak tau perange tu le yang aku dapat betahan hidup ngadap dunia ni. Dedulu kale aku maghag kat anok mughid misenye, sampe seminggu aku ngang je. Tapi sejak aku

ngame apoh tak hajab banyak bezanye.

Apoh tak hajab ni memang le maksudnye apa pun tak peduli. tak kesah. tapi kekate apoh tak hajab ni bukan bermaksud tak bertanggungjawab, tapi lebih kepade tak beghape ambil peduli, bukan tak prihatin tapi lebih kepade buat le ase jangan ko kaco awok dah.

Tapi bagi pasangan yang caring jangan le buat perange ni tentu pasangan akan ghiso dan sedih almaklum le caring. Tapi bagi yang belum nikah tak yah le caring sesangat, banyoknye lakonan je tu, sementaghe belum dapat. Dah dapat entah-entah asyik becako nyemedang.

Contoh:
Pak Li Pak Tat buat apoh tak hajab je bile Mak Cik Cah menego pakaiannye yang seghebeh tu.

No comments: