Tuesday, August 10, 2010

Jeloi

kalo tejeloi kan bahaye!
Moh lantaknye jejalan ke mesejid, tetibe jeloi kain pelekat yang kite pake kan naye di buatnye. Kain pelekat aje le mudah jeloi, ate main gulong je. Buat lak tak pake seluo kecik kat dalam lagi le haru dek jeloi tu. Semase awok idup tak ponah le awok nengok kain pelekat jeloi. Tapi kain pelekat yang dijeloikan ade le. Kan ade kengkawan yang nake, bile kengkawan lalu je ditareknye kain kawan tu. Dah le tejeloi kain kawan tu.

Tengah main pun ponah ke tejeloi. Tak ade le awok tengok gitu lagi.Tapi kot ditejeloikan ade le. Tambah dok kat kawan yang nake sikit. Kalo kat kampong tu yang awok riso Tok Ki kta. Mun lalu kat die jaga le, koman-koman lalu kat dia habis dirabanya ..... kita..

Tapi ada kes jeloi yang awok biasenengok berlaku mase mandi sunge. Ate kat kampong pake seluo mane ade yang baguhs sangat. Setakat seluo nak mandi je. Jadi bila tojun kedalam sunge aje le senang je jeloi seluo kite. Mase kecik dulu yang seluo selalu jeloi ni awok ingat Duan Mokhtar je. Sekarang beliau dok KL dan beliau mengalami masalah matanye tak mampu melihat macam dedulu.

2 comments:

Hanz Newman said...

uyo.. kot pompuan macam yg dalam gambo entri mike yg terjeloi kain bajunye, harus le teman tak berkelip mate nengok..hehe...kot jantan ahh tak sior nak nengok lelame.. ate ape yg denye ade teman pun ade...hehehe

maap yek... malam pose tak per kot sembang pasei ni...kot beloh siang tak boleh le kot terbatei pose pulak..naye aje pahale tak dapat penat badan aje le dapat.

Sharouk said...

Kita ni jantan ajenye rope tu, moh kenan nengok jantan punyhe ape he.