Friday, September 4, 2009

Gonjak


Seghonok kene gonjak ni. Ghasenye semua oghang ponah kene gonjak. Lagi lawa oghang tu laghi keghap le kene gonjak. Mase awok kecik dulu kat sekolah ghendah (di SK Menora) awok selalu kene gonjak. Ni awok senaghaikan ranking awek yang selalu kene gonjak dengan awok. Khadijah, Satariah, Noriah, Nurizan, Nafisah, Rahmah, Wa (lupe name penohnye).


Dah meghate alam le deme, setengoh tu doh tak ponah nampak batang idung doh. Khadijah ade kat kampong bukak kede minuman dan roti cane, Satariah lebuh kat KL, Nafisah doh jadi pen syaroh kat mane entah, Rahmah dah bekampong kat Cemor, Wa dah buat ghete kat Kg Tawas Ipoh tapi Norizan dan Noriah sebab kat Kg Kelebor belah sebeghang Sunge Perak, langsung tak dengo kabo. Ape le kabo deme yak.


Itu geng pompuannya yang geng jantannye pon dah meghate alam deme. Deme pun ade kene gonjak juge ye tak. Masuk alam sekolah menengah kat SMR Sayong, kene gonjak juge dengan Chi anok Ustaz Wahab (name beno die Khamsiah). Pon doh kemene ceghok alam le peginye die. Kene gonjak dengan Sharifah (Sharifah ape lupe ye, ate kite semua pangge deme Sharifah je).


Gonjak = kene gossip kate oghang sekaghang (gossip bab memadankan oghang).


2 comments:

KUNYiiL said...

kenape mike x letak shoutmix kat blog mike...teman nak merapu jauh ghasenye beno...

Sharouk said...

Nanti aku masukkan la, dulu ade amsok, meghagam aku bagi nenen tak naok die.