Friday, July 23, 2010

Cogok

Nape laki tu tercogok kat situ ye?
Ape ke he nye tercogok kat situ. Ini biasenye membicarekan tentang orang. Tapi kot binatang pun ade juge, mun kalu setan iblis, hantu lagi le boleh gune cogok. Biasenye kalo gune cogok tu, kaso le sikit nadanye. Misalannye nampak anak dok kat tepi pintu: Ape ke henye kamu tercogok kat tepi pintu tu, meh le masok dalam. Ato dalam keadaan berguro boleh le gune cogok. Tapi kalo serius tak mahunye gune cogok.

Cogok ni maksudnye ada di situ, dok di situ.

Kalo suami bengken, aje kene le gune kate tu kat bini die. Kalo macam aku ni kan suami mithali tak ade le awok buat macam tu. Ate bini yang suaminye bengken pun , dah tau suami bengken dok tercogok kat situ ape ke he nye. Buat le segale kojenye dengan baek dan cepat lagi sempurne. Kale tak mau makan penampo lakinye kang, ate bengken.

Kalo dah perange bengken, tak di maunye buat ape ,rope tu le die. Bengken nyemedang kat orang apatah lagi yang di bawah kuasenye. Biasenye orang yang ade kuase je yang gune kate cogok kat orang yang dikuasainye. Boss dengan anak buah pejabatnye. Ape lagi tercogok kat situ, ha pegi buat koje! Cek egu dengan anak muridnye, ha ape tercogok lagi tu, pergi kutip sampah tu sekarang juge.

Mun kalo jumpe perempuan buat rope tu kat laki sah le memang le denye Queen Control kan? Cuba bayangkan tengah orang rame boleh disogahnye laki denye. Haa abang, ape lagi tercogok kat situ , angkat barang ni. Nasib baek bini aku tak gitu. Mun kalu dibuat rope tu kat orang, awok rase awok buat nohen je. Buat macam tak kene je, takkan awok nak nampo bini awok depan orang rame kan, kan awok ni suami mithali, ceeeeeewah.

Tapi agaknye kale kite masok romah tetibe tercogok je nampok hantu kat atahs kusyen romah tu. Rasenye kalu ikut cara Labun Kulup Sakah, harus hantu tu kene sekeh. Tapi koman-koman terkezut juge le kite kan. Gamaknye bace ayat kursi pun lintang pukang.

2 comments:

Hanz Newman said...

tercogok? ke tecoNgok? ah yo lantok le. Same aje kot.

Sharouk said...

Boleh belaka tu. Tapi kot bunyi ngok yang kuat nanti lain lak maksudnya kan.