Friday, July 31, 2009

Toyak atau Teghoyak

Tu gambo anakbongsu dengan abangnye Syafiq yang rajinnyakat, tu pase toyak adiknye tu

Lain macam je bunyinye yak.Macam bunyi tengkorak je... Ni adik beradik ngobak (dah ada dalam post saya yang lalu). Itu le perkataan toyak atau teghoyak yang bermaksud nangis atau menangis.

Contoh:
Hamzah toyak kerana kakinye dikokak oleh anjing hitam kat Menora.

2 comments:

antijk said...

Seorang lagi al juburi yang menarik untuk diperhatikan http://jamilismail.blogspot.com

Sharouk said...

Heran aku kat antijk ni jubur minat diperatikannye, ko tak ade koje lain lain ke.