Tuesday, May 3, 2011

Bonyok

Pernah tengok wrestling tak?

Mun kalu ponah tengok wrestling (betui ke aku eja tu, ish lantok le ase kome tau udah kan) senang le awok nak cerite tentang bonyok ni.

Memang pun para wrestker tu rame yg bongok pun.
Tapi bongok deme pun banyak deme buat duit weh.
Tapi jenoh le kite kene kecek dek deme tu kan. Deme suke beno le kene bonyok, ate ape deme nak riso, kene bonyok duit masyuk...

Sesame kawan mase kecik dulu aje le gemo kena bonyok ni, ate nyemedang je gadohnye. Tapi bukan gaduh bebeno , deme kate gadoh memain je, lepahs tu elok je gebangnye. Tapi mase gadoh tu jenoh le kene bonyok. Ijak le keme gadoh sampe lebam sampe bedaroh daroh.

Kalo orang betine pulak , mun kalu begadoh sesame deme, tak ade le gemo deme tu bebonyok. Tapi yang awok nengok jenoh le rambut deme kene tarik. Nasib le orang dulu rambut deme kuat beno. Entah tare mane le syampu deme pake mase dulu. Elok je rambut deme tu tak ade le cabut mase tarik rambut tu kan. Heran aku kalo deme main bonyok kan senang sikit ijak le sakit rambut tu. Ini ijak asyik main tarek je.. lantak deme le, gamaknye kot deme botak baru begocoh tak main tarik rambut.

Bab jantan berbonyok satu he, bab betine berbonyok satu he. Ate kalo jantan ngan betine berbonyok ape ke he le pulak......Kome pikio le sendiri hi hii hi....Jangan mare ye kak Limah. Saja aku tak nak bagi maksud bonyok ni, kome cari le sendiri....ha ha ha ha

6 comments:

DKosongLapan said...

benyo dengan bonyok tu lain ke CHor???

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yob Sharouk, bonyok jantan lain, bonyok orangb tine lain, bonyok jantan-tine jadi banyak - bukan bonyok, lagi bonyok lagiiii banyak, tak gitu Yob?!

a.samad jaafar said...

agoknya, bonyok ni same maksud ngan beghonyok di kampung teman la kot yak..ce betui kan mun teman saloh..

sharouk said...

D08: Benyo tu lembek jelepek....
Moh Kembara: Mak Limah kite cop kak Limah kita faham erti bonyok tu gayenye ha ha..
ASJ: Bengonyok dengan pengonyok serope le kite tapi lain beno maksudnye cuma dalam bentuk fizikal harus ada sikit persamaan.
Yo kali ni bagi saspen sikit maknenye hi hi hi...

Hanz Newman said...
This comment has been removed by the author.
Hanz Newman said...

bonyok ato beghonyok ni main kaso ker main lasak ker, cekgu?

Bukan ker kalau kain baju kite yg dah banyak tak bebasuh dah berlonggok bertambun dlm rage tu = bonyok, ker?

Ah ... teman Melayu dalam dilemma...hehehe