Wednesday, November 21, 2012

Beru ( e taling )

                          Bunyi macam kala biru je kan. Tapi jauh nyimpang nye weh. Bukan kala tapi kat beru pake kala tu harus boleh kot terutame yang menyokong kala biru kan . Mun kalu yang nyokong kala hijo harus tak sio deme kan, he he.

                          Cume dah kurang kite jumpe beru ni. yang ade selalu jumpe lemari (almari). Doh kire hamper le ni kan. Tapi kene k=sikit pencerahan. Sebab lemari ngan beru ade sedikit beza . Ade sesape yang tau . Ce jawab.

                          Kat umah mak ade satu beru tapi letak kat luo, su hujan panas, hujan panas sudahnye abis reput situ je. Sayang gak beru tu. Tapi nak letak kat mane rumah dah sempit almaklum rumah come beno he he. Pake beru ngan pake lemari lagi senang pake beru. Pake lemari banyak protokolnye. Pake beru lempo dari jauh pun bole kan.

                          Awok teringat perkatean beru ni mase kenduri tunang anok sedare, tengoh gebang  ngan Che Nor bini abang Lan Siam. Anak Kak Midah dan Arwah Bang Ali.

  Awok tak ponah jumpe da beru ni, mungkin da pupus da kot. Tengok yang tengah tu, tu ala beru la. Tapi ni pun bukan la beru lagi open punye. Cuma da cari tak jumpe dan nal photo kat mene ye.

3 comments:

Angah said...

ish tak ponoh dengor lak perkataan beru ni, tgk gambor macam rak buku je..

Sharouk said...

Memang rak buku tapi terbuka semua.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI